پرسش و پاسخ وهابیت و خبر فتوا

نظرتون درباره وبلاگ من چیه

آمار مطالب

کل مطالب : 109
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ستاره ای  در کازرون و آدرس hamid.sh2050.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

شما لینک کنید موفق باشد منتظر شما هستم







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 109
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



ستاره درخشان در آسمان کازرون فال حافظ شیرازی

فال حافظ

 تلوزیون

تاریخ و ساعت پاور بانک
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : حمید رضا شجری
تاریخ : شنبه 17 آبان 1393
نظرات

اسامي افرادي كه تصريح كرده‌اند، آيه تبليغ، اكمال و سأل سائل در روز غدير نازل شده است؛
از جمله آيات كريمه كه روز غدير، هجدهم ذى الحجّة سال حجّة الوداع (دهم از هجرت)نازل شده، قول خداى تعالى است در سوره مائده:
يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ، وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ
علاوه بر تمامي علماي شيعه، 30 تن از علماي اهل تسنن برآنند كه اين آيه در غدير خم نازل شده است، اين علما عبارتند از: (1)

1- حافظ ابو جعفر محمّد بن جرير طبرى
2- حافظ، ابن ابى حاتم، ابو محمّد حنظلى رازى
3- حافظ، ابو عبد اللّه محاملى متوفاى 330 در امالى خود
4- حافظ ابو بكر فارسى، شيرازى، در كتاب خود «ما نزل من القرآن في امير المؤمنين»
5- حافظ، ابن مردويه، متولد سال 323 و متوفاى سال 416
6- ابو اسحق ثعلبى- نيشابورى در تفسير خود «الكشف و البيان»
7- حافظ ابو نعيم اصفهانى متوفاى سال 430 در تأليف خود «ما نزل من القرآن فى على عليه السّلام»
8- ابو الحسن واحدى نيشابورى متوفاى 468 در «اسباب النزول» ص 150
9- حافظ، ابو سعيد سجستانى متوفاى 477 در «كتاب الولايه»
10- حافظ، حاكم حسكانى، ابو القاسم در «شواهد التنزيل لقواعد التفصيل و التأويل»

 

نوشته شده توسط : 5 شنبه - عبدالرحمن
دوشنبه بیست و چهارم شهریور 1393

اهل سنت اعتقاد دارند که صحابه همه عادل هستند یا به نوعی معتقدند صحابه هرچه بگویند و هرچه انجام دهند،درست است! آنها کار خلافی انجام نمی دهند،دروغ نمی گویند و غیره اما یکی از دلایل ما بر این که"عدالت صحابه"یک دروغ و بدعتی بیش نیست،روایاتی هست که در صحیح بخاری-صحیح ترین کتاب اهل سنت- وجود دارد.دقت کنید: ...عَنْ زَیْدِ بْنِ أَرْقَمَ قَالَ کُنْتُ فِی غَزَاةٍ فَسَمِعْتُ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ أُبَیٍّ یَقُولُ لَا تُنْفِقُوا عَلَى مَنْ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ حَتَّى یَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِهِ وَلَئِنْ رَجَعْنَا مِنْ عِنْدِهِ لَیُخْرِجَنَّ الْأَعَزُّ مِنْهَا الْأَذَلَّ فَذَکَرْتُ ذَلِکَ لِعَمِّی أَوْ لِعُمَرَ فَذَکَرَهُ لِلنَّبِیِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ فَدَعَانِی فَحَدَّثْتُهُ فَأَرْسَلَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ إِلَى عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أُبَیٍّ وَأَصْحَابِهِ فَحَلَفُوا مَا قَالُوا فَکَذَّبَنِی رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ ... زید بن ارقم صحابی می گوید:از عبدالله ابن ابی شنیدم که می گفت:به افرادی که در نزد رسول خداص هستند،انفاق نکنید تا از کنار پیامبرص،پراکنده شوند و اگر به سوی ما بازگشتند، عزیزان،ذلیلان را بیرون خواهند کرد.(زید می گوید)این را برای عمویم یا عمر نقل کردم،او هم برای رسول خداص نقل کرد و رسول خداص من را خواند و قضیه برایشان نقل کردم رسول خدا فرستاد به سوی عبدالله بن ابی و یاران او،و آنها قسم خوردند که چنین چیزی نگفته اند،پس رسول خداص من را تکذیب کرد... صحیح بخاری ج2ص189 . حَدَّثَنَا عُبَیْدُ بْنُ إِسْمَاعِیلَ حَدَّثَنَا أَبُو أُسَامَةَ عَنْ هِشَامٍ عَنْ أَبِیهِ قَالَ لَمَّا سَارَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ عَامَ الْفَتْحِ فَبَلَغَ ذَلِکَ قُرَیْشًا خَرَجَ أَبُو سُفْیَانَ بْنُ حَرْبٍ وَحَکِیمُ بْنُ حِزَامٍ وَبُدَیْلُ بْنُ وَرْقَاءَ یَلْتَمِسُونَ الْخَبَرَ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ... حَتَّى أَقْبَلَتْ کَتِیبَةٌ لَمْ یَرَ مِثْلَهَا قَالَ مَنْ هَذِهِ قَالَ هَؤُلَاءِ الْأَنْصَارُ عَلَیْهِمْ سَعْدُ بْنُ عُبَادَةَ مَعَهُ الرَّایَةُ فَقَالَ سَعْدُ بْنُ عُبَادَةَ یَا أَبَا سُفْیَانَ الْیَوْمَ یَوْمُ الْمَلْحَمَةِ الْیَوْمَ تُسْتَحَلُّ الْکَعْبَةُ فَقَالَ أَبُو سُفْیَانَ یَا عَبَّاسُ حَبَّذَا یَوْمُ الذِّمَارِ ثُمَّ جَاءَتْ کَتِیبَةٌ وَهِیَ أَقَلُّ الْکَتَائِبِ فِیهِمْ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ وَأَصْحَابُهُ وَرَایَةُ النَّبِیِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ مَعَ الزُّبَیْرِ بْنِ الْعَوَّامِ فَلَمَّا مَرَّ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ بِأَبِی سُفْیَانَ قَالَ أَلَمْ تَعْلَمْ مَا قَالَ سَعْدُ بْنُ عُبَادَةَ قَالَ مَا قَالَ قَالَ کَذَا وَکَذَا فَقَالَ کَذَبَ سَعْدٌ وَلَکِنْ هَذَا یَوْمٌ یُعَظِّمُ اللَّهُ فِیهِ الْکَعْبَةَ ترجمه مختصر:عروه بن زبیر می گوید:هنگامی که رسول الله(ص) برای فتح مکه حرکت کرد و این خبر به قریش رسید،ابوسفیان،حکیم بن حزام،و بدیل بن ورقاء برای بدست آوردن اخبار رسول خدا(ص)بیرون رفتند....تا اینکه گردانی آمد که ابوسفیان مانند آن را ندیده بود.پرسید:اینها چه کسانی هستند؟عباس گفت:اینها انصار هستند که سعد بن عباده فرمانده و پرچمدار آنهاست. سعدبن عباده گفت:ای ابوسفیان،امروز روز جنگ و کشتار است.امروز کعبه،مباح می گردد.ابوسفیان گفت:ای کاش امروز می توانستم کاری انجام بدهم.سرانجام گردانی آمد که تعدادشان از همه کم تر و رسول الله(ص)و یارانش در میان آنان بودند و پرچم نبی(ص) را زبیر بن عوام،بدست داشت.هنگامی که رسول الله(ص) از کنار ابوسفیان گذشت،ابوسفیان گفت:آیا می دانی سعدبن عباده چه گفت:رسول الله(ص) فرمود:چه گفت؟! گفت:چنین و چنان.رسول اکرم(ص) فرمود:سعد دروغ گفته است. امروز روزی است که خداوند کعبه را به عظمت می رساند...الخ صحیح بخاری ج13 ص176 طبق مکتبه شامله منظور ما از نقل این روایات،چیست؟ منظور این است که؛پیامبرص به چیزی به نام"عدالت صحابه"-که اهل سنت از خود ساخته اند-اعتقادی نداشت و تردیدی در تکذیب زید و سعدبن عباده نکرد! زیرا وقتی قضیه را شنیدند،پیامبرص-مانند وهابیون امروزی-نگفتند:نه نه رضی الله عنه!! حتی نفرمود:سعد یا زید اشتباه کرده یا خطا کرده!بلکه قاطعانه گفتند:کذب سعد! دروغ گفته! پس این عدالت صحابه،دراین جا کجا رفت؟؟پس احتمال دارد که صحابه دروغ بگویند. نظر شما چیست؟

برچسب ها : عدالت, صحابه
 
نوشته شده توسط : مرتضی رادمهر

آیا می شود یک شخصی،هم بهشتی باشد هم جهنمی؟پاسخ این سوال،در این پست. اهل تسنن(خصوصا این شبکه های وهابی که سعی دارند هر طور شده، به زور خود را به اهل سنت، بچسبانند) در مورد بهشتی بودن صحابه، به این آیه استناد می کنند که خداوند در قرآن کریم مى‌فرماید: وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهاجِرینَ وَ الْأَنْصارِ وَالَّذینَ اتَّبَعُوهُمْ بِإِحْسانٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْری تَحْتَهَا الْأَنْهارُ خالِدینَ فیها أَبَداً ذلِکَ الْفَوْزُ الْعَظیم‏. التوبة / 100. پیشگامان نخستین از مهاجرین و انصار، و افرادى که به نیکى از آن‌ها پیروى کردند، خداوند از آن‌ها خشنود گشت، و آن‌ها (نیز) از او خشنود شدند و باغ‌هایى از بهشت براى آنان فراهم ساخته، که نهرها از زیر درختانش جارى است جاودانه در آن خواهند ماند و این است پیروزى بزرگ!. خداوند در این آیه از پیشى گیرندگان مهاجر و انصار رضایت دائمى خود را اعلام و به آن‌ها وعده بهشت داده است؛ اما شما شیعیان از افرادى که خداوند به صورت دائم از آن‌ها راضى شده است، ناراضى هستید و به آنان تهمت‌هاى ناروا مى‌زنید.

پاسخ...............

برچسب ها : ثعلبه, السابقون, منافق, مسجد ضرار
نوشته شده توسط : 5 شنبه - عبدالرحمن

در این پست،نظر ابن تیمیه،رهبر فکری وهابیت رو درمورد امام جعفر صادق علیه السلام خواهیم دید و در آخر سوالی از عزیزان اهل سنت.

ابن تیمیه رو که به گمانم، حتما بشناسید. همون کسی است که در کتابش منهاج السنه، هیچ روایت فضیلت اهل بیت علیهم السلام نیست که تضعیف نکرده باشه.

این آقا در همین کتاب منهاج السنه خودش می گوید: جعفر بن محمد(امام صادق علیه السلام) یکی از ائمه دین است به اتفاق همه علمای اهل سنت. ابن‏ تیمیّه در این رابطه مى ‏نویسد:«فإنّ جعفر بن محمد من أئمة الدین باتفاق أهل السنة».منهاج السنه ج2ص245.

 

 

اگر ابن تیمیه دروغ می گوید که امام صادق علیه السلام یکی از ائمه دین است،چرا به یک دروغگو،شیخ الاسلام گفته میشه؟ اگر هم راست میگه که امام صادق علیه السلام یکی از ائمه دین است، پس چرا در فقه اهل سنت، به نظرات و آرا امام صادق علیه السلام ،استناد نشده؟ و حتی در منابع معتبر اهل سنت، خبری از این امام نیست؟ مثلا در بین این همه حدیث که در صحیح بخاری هست،حتی یک روایت هم از امام صادق علیه السلام وجود ندارد! در صورتی که بخاری در این کتاب، گاها از کسانی روایت نقل کرده که دشمن اهل بیت علیهم السلام بوده اند مثل :حریز بن عثمان و کسان دیگر.در همین صحیح بخارى، صدها روایت از خوارج نقل شده است، همان کسانى که رسول خدا صلى الله علیه وآله آن‌ها را سگان اهل جهنم نامیده‌اند. اما از صادق ال محمد ص خبری نیست چرا؟ حتی بخاری از افرادی روایت نقل کرده که خود بخاری در موردش گفته: ضعیف هست!! ولی از امام صادق علیه السلام که بزرگان اهل سنت، مثل ابوحنیفه و دیگران، افتخار شاگردی ایشان را داشته اند، و خودشان همیشه می گفتند: اگر مدت زمانی که شاگردی امام صادق علیه السلام را کردیم، نبود،هلاک می شدیم! خبری نیست! چرا؟
قضاوت با شما

برچسب ها : امام صادق, ابن تیمیه
 
نوشته شده توسط : مرتضی رادمهر
جمعه بیست و چهارم مرداد 1393

بخاری از عایشه روایت کرده: حَدَّثَنِی مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّى حَدَّثَنَا یَحْیَى حَدَّثَنَا هِشَامٌ قَالَ حَدَّثَنِی أَبِی عَنْ عَائِشَةَ أَنَّ النَّبِیَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ سُحِرَ حَتَّى کَانَ یُخَیَّلُ إِلَیْهِ أَنَّهُ صَنَعَ شَیْئًا وَلَمْ یَصْنَعْهُ پیامبر اکرم سحر شد تا جایی که فکر می کرد کاری کرده است،درحالی که آن کار را انجام نداده بود! صحیح البخاری کِتَاب الْجِزْیَةِ بَاب هَلْ یُعْفَى عَنْ الذِّمِّیِّ إِذَا سَحَرَ همان روایت اول در این باب این خلاف قرآن هست.چون خدای منان می فرماید: إِذْ یَقُولُ الظَّالِمُونَ إِن تَتَّبِعُونَ إِلَّا رَجُلًا مَّسْحُورًا(اسراء،47) (و همچنین) در آن هنگام که با هم نجوا می‌کنند؛ ستمگران می‌گویند: «شما جز از انسانی که سحر شده، پیروی نمی‌کنید!
این فقط یک نمونه بود.

 

برچسب ها : صحیح بخاری, قرآن
 
نوشته شده توسط : 5 شنبه - عبدالرحمن

برخی از پایگاه‌های الکترونیکی، خبری از فتوای عجیب یکی از شیوخ سلفی منتشر کردند که او در این فتوا نوشیدن ادرار تروریست‌هایی که در سوریه با نظام این کشور در حال جنگ هستند، را جایز می‌شمرد.

222 “صالح الغامسی” خطیب مسجد “قباء” در شهر مدینه مجوز نوشیدن ادرار آنچه که او مجاهدین سوری در بین ارتش آزاد و جبهه النصره خوانده را با هدف پاک شدن گناهان صادر کرده است.
این خبر را چندین پایگاه خبری عربستان نزدیک به این شیخ سلفی پس از مصاحبه او با شبکه “وصال” عربستان که گفته بود: دنیا مرحله عبور است و مومنان و مجاهدین به ویژه در سوریه در پی مجهز شدن به کار خیر و پاک شدن گناهانشان هستند و این آزمایشی برای مجاهدین است که با اجرای حکم نوشیدن ادرار گناهانشان پاک شود، منتشر کردند.
او همچنین در مورد جهاد نکاح گفته بود: از چندین نفر شنیدم که به این فتوا انتقاد دارند اما این فتوا مشکلی ندارد و من آن را تایید می‌کنم.
منبع: باشگاه خبرنگاران

 
نوشته شده توسط : محمدصالح پُردل

یکی از شبهاتی که مخالفین مهدویت، از جمله وهابیون مطرح می‌کنند این است که؛ شیعه، مهدی موهوم خود را چنان در پشت پرده از مقلدین خود قایم کرده که حتی اسم بردن ایشان برای شیعیان را جزء شرک و کفر معرفی می‌کند!

شبهه کننده به احادیثی در این باره استدلال می‌کند از جمله:

صاحب هذا الامر لا يسميه باسمه إلا كافر

امام صادق علیه السلام :هيچ کس به جز کافر نام صاحب الامر را بر زبان نمي‌آورد!

برچسب ها : وهابیت, شبهه, مهدویت, نام مهدی, تکفیر و شرک
نوشته شده توسط : محمدصالح پُردل

 

 

منابع امنیتی گزارش دادند تروریست های داعش با عبور از بیابان های استان الانبار و پیشروی به سمت جنوب، از مرز عربستان گذشته و گذرگاه عرعر در خاک این کشور را تصرف کردند.

برچسب ها : داعش, سعودی, عربستان, حامیان داعش, داعش در عراق
نوشته شده توسط : محمدصالح پُردل

این روز‌ها بعد از فروکش کردن نسبی آتش فتنه در سوریه، دگر بار عراق شاهد جرقه‌های فتنه‌ای دیگر است و قطعاً، ندیدن علت اصلی این فتنه‌ها، یعنی دجال یک چشم صهیون با نوکری و کارگردانی آمریکا در این ماجرا، نگاهی بس ابلهانه است.[۱]

 

نوشته شده توسط : محمدصالح پُردل
یکشنبه بیست و پنجم خرداد 1393

اخبار و روایات فراوانی از پیامبر اسلام (صلی الله علیه واله) و هر یک از امامان درباره تولد، غیبت، ظهور و قیام جهانی و سایر ویژگی های حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) نقل شده است. در واقع سال ها پیش از تولّد آن حضرت، خصوصیات و ویژگی های ایشان از قبیل این که او از خاندان پیامبر (صلی الله علیه واله) از فرزندان فاطمه (سلام الله علیها) و از نسل امام حسین (علیه السلام) است و با قیام جهانی خونین، زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد پیشگویی شده است. تعداد این روایات به حدی فراوان است که درباره کمتر موضوعی از موضوعات اسلامی این اندازه حدیث وارد شده است. به گونه ای که این مسئله از ضروریات مذهب شیعه اثنی عشری است. آیت الله صافی گلپایگانی قسمتی از این احادیث را در کتاب ارزشمند «منتخب الاثر» جمع آوری نموده اند.
در اینجا به طور جداگانه به مطالبی که از پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله) درباره حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) در منابع شیعه و منابع معتبر اهل سنت آمده است اشاره می کنیم:

نوشته شده توسط : مرتضی رادمهر
پنجشنبه بیست و دوم خرداد 1393

شیخ احمد کبیسی، مفتی سنی مذهب عراق، برای مقابله با تکفیری های داعش، حکم جهاد صادر کرد. وی تصریح کرد: این افراد شریک اسرائیل و سعودی ها هستند و در راه تضعیف و نابودی اسلام قدم بر می دارند.

به گزارش شبکه خبر، شیخ احمد الکسیبی، روحانی برجسته و مفتی اهل سنت عراقی ضمن واجب دانستن جهاد با کسانی که خود را دولت اسلامی عراق و شام می نامند، گفت: واجب بودن مقابله با آنها، تنها به اقدامات روزهای اخیر آنها در عراق ربط ندارد و حکم جدیدی نیست. آنها شریک اسرائیل و سعودی ها هستند و در راه تضعیف و شکست اسلام می جنگند.
 
نوشته شده توسط : محمدصالح پُردل

در پی شکست سنگین گروهک تروریستی «دولت اسلامی عراق و شام» موسوم به “داعش” در برابر ارتش عراق در سامراء، این گروهک در جدیدترین بیانیه خود مدعی شد که ارتش عراق با همدستی “سپاه قدس” و “سپاه بدر” توانستند در این جنگ پیروز شوند.

34326_PWEQRRUG_pic

در همین راستا «أبوبکر البغدادی» سرکرده گروهک تروریستی “داعش” در عراق در این بیانیه گفت: ارتش عراق با نقشه و همدستی گروه “قاسم سلیمانی” توانست برما چیره شود و گرنه ما قرار بود اماکن دینی شیعیان را با خاک یکسان کنیم!

وی در ادامه افزود: سپاه ایران مانع از آن شد که نقشه ما عملی شود. ما بزودی انتقام مجاهدین خودمان را از ایران می گیریم.

گفتنی است، رسانه های عراقی از شکست سنگین نیروهای گروهک تروریستی “داعش” در سامرا خبر داده و اعلام کردند که بیشتر مناطق این شهر که به دست تروریست ها افتاده بود، پاکسازی شده است.

 
نوشته شده توسط : محمدصالح پُردل

از دیگر شبهاتی که پیروان وهابیت در مسائل فقهی به شیعه وارد می‌کنند این شبهه می‌باشد که چرا شیعیان در سفر، نمازهای چهاررکعتی را دو رکعت می‌خوانند؟

 

پاسخ:

« و إذا ضربتم فی الأرض فلیس علیکم جناح أن تقصروا من الصّلاة إن خفتم أن یفتنکم الّذین کفروا إنّ الکافرین کانوا لکم عدوّ مبینا ». [ نساء / ۱۰۱ ]« هنگامی که سفر می‌کنید بر شما گناهی نیست که نماز را کوتاه کنید. اگر از فتنه و خطر کافران بترسید، زیرا کافران دشمنانی آشکار برای شما هستند ». به اتفاق مفسران، این آیه در مورد نماز مسافر وارد شده است، و مقصود از « أن تقصروا » کاستن از نماز‌های چهاررکعتی است که آنها را به صورت دو رکعتی بخوانند. آیه فقط صورت خوف و ترس را شامل است، ولی سنّت پیامبر گرامی، حکم الهی را گسترش داده و در هر دو حالت، نماز در سفر را شکسته می‌داند.

نوشته شده توسط : محمدصالح پُردل

قرآن کریم اهل کتاب را مورد سرزنش قرار داده که چرا علمای دین خود را بی چون و چرا اطاعت می‌کنید و آنان را به عنوان ارباب و خدایان خویش برگزیده اید.آیا این شیوه ناپسند مختص به ملت یهود و نصاری بوده است و دیگر فرقه ها از ان مستثنی می‌باشند؟

 

 

نوشته شده توسط : محمدصالح پُردل

در مورد کيفيت بعثت در صحيح مسلم و بخاري و در غير آن دو به نقل از عايشه آمده است که:
3 - حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ بُكَيْرٍ، قَالَ: حَدَّثَنَا اللَّيْثُ، عَنْ عُقَيْلٍ، عَنِ ابْنِ شِهَابٍ، عَنْ عُرْوَةَ بْنِ الزُّبَيْرِ، عَنْ عَائِشَةَ أُمِّ المُؤْمِنِينَ أَنَّهَا قَالَتْ: أَوَّلُ مَا بُدِئَ بِهِ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مِنَ الوَحْيِ الرُّؤْيَا الصَّالِحَةُ فِي النَّوْمِ، فَكَانَ لاَ يَرَى رُؤْيَا إِلَّا جَاءَتْ مِثْلَ فَلَقِ الصُّبْحِ، ثُمَّ حُبِّبَ إِلَيْهِ الخَلاَءُ، وَكَانَ يَخْلُو بِغَارِ حِرَاءٍ فَيَتَحَنَّثُ فِيهِ - وَهُوَ التَّعَبُّدُ - اللَّيَالِيَ ذَوَاتِ العَدَدِ قَبْلَ أَنْ يَنْزِعَ إِلَى أَهْلِهِ، وَيَتَزَوَّدُ لِذَلِكَ، ثُمَّ يَرْجِعُ إِلَى خَدِيجَةَ فَيَتَزَوَّدُ لِمِثْلِهَا، حَتَّى جَاءَهُ الحَقُّ وَهُوَ فِي غَارِ حِرَاءٍ، فَجَاءَهُ المَلَكُ فَقَالَ: اقْرَأْ، قَالَ: «مَا أَنَا بِقَارِئٍ»، قَالَ: " فَأَخَذَنِي فَغَطَّنِي حَتَّى بَلَغَ مِنِّي الجَهْدَ ثُمَّ أَرْسَلَنِي، فَقَالَ: اقْرَأْ، قُلْتُ: مَا أَنَا بِقَارِئٍ، فَأَخَذَنِي فَغَطَّنِي الثَّانِيَةَ حَتَّى بَلَغَ مِنِّي الجَهْدَ ثُمَّ أَرْسَلَنِي، فَقَالَ: اقْرَأْ، فَقُلْتُ: مَا أَنَا بِقَارِئٍ، فَأَخَذَنِي فَغَطَّنِي الثَّالِثَةَ ثُمَّ أَرْسَلَنِي، فَقَالَ: {اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ. خَلَقَ الإِنْسَانَ مِنْ عَلَقٍ. اقْرَأْ وَرَبُّكَ الأَكْرَمُ} [العلق: 2] " فَرَجَعَ بِهَا رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَرْجُفُ فُؤَادُهُ، فَدَخَلَ عَلَى خَدِيجَةَ بِنْتِ خُوَيْلِدٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا، فَقَالَ: «زَمِّلُونِي زَمِّلُونِي» فَزَمَّلُوهُ حَتَّى ذَهَبَ عَنْهُ الرَّوْعُ، فَقَالَ لِخَدِيجَةَ وَأَخْبَرَهَا الخَبَرَ: «لَقَدْ خَشِيتُ عَلَى نَفْسِي» فَقَالَتْ خَدِيجَةُ: كَلَّا وَاللَّهِ مَا يُخْزِيكَ اللَّهُ أَبَدًا، إِنَّكَ لَتَصِلُ الرَّحِمَ، وَتَحْمِلُ الكَلَّ، وَتَكْسِبُ المَعْدُومَ، وَتَقْرِي الضَّيْفَ، وَتُعِينُ عَلَى نَوَائِبِ الحَقِّ، فَانْطَلَقَتْ بِهِ خَدِيجَةُ حَتَّى أَتَتْ بِهِ وَرَقَةَ بْنَ نَوْفَلِ بْنِ أَسَدِ بْنِ عَبْدِ العُزَّى ابْنَ عَمِّ خَدِيجَةَ وَكَانَ امْرَأً تَنَصَّرَ فِي الجَاهِلِيَّةِ، وَكَانَ يَكْتُبُ الكِتَابَ العِبْرَانِيَّ، فَيَكْتُبُ مِنَ الإِنْجِيلِ بِالعِبْرَانِيَّةِ مَا شَاءَ اللَّهُ أَنْ يَكْتُبَ، وَكَانَ شَيْخًا كَبِيرًا قَدْ عَمِيَ، فَقَالَتْ لَهُ خَدِيجَةُ: يَا ابْنَ عَمِّ، اسْمَعْ مِنَ ابْنِ أَخِيكَ، فَقَالَ لَهُ وَرَقَةُ: يَا ابْنَ أَخِي مَاذَا تَرَى؟ فَأَخْبَرَهُ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ خَبَرَ مَا رَأَى، فَقَالَ لَهُ وَرَقَةُ: هَذَا النَّامُوسُ الَّذِي نَزَّلَ اللَّهُ عَلَى مُوسَى، يَا لَيْتَنِي فِيهَا جَذَعًا، لَيْتَنِي أَكُونُ حَيًّا إِذْ يُخْرِجُكَ قَوْمُكَ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «أَوَ مُخْرِجِيَّ هُمْ»، قَالَ: نَعَمْ، لَمْ يَأْتِ رَجُلٌ قَطُّ بِمِثْلِ مَا جِئْتَ بِهِ إِلَّا عُودِيَ، وَإِنْ يُدْرِكْنِي يَوْمُكَ أَنْصُرْكَ نَصْرًا مُؤَزَّرًا....( صحيح البخاري ج1 ص7،المؤلف: محمد بن إسماعيل أبو عبدالله البخاري،المحقق: محمد زهير بن ناصر الناصر،الناشر: دار طوق النجاة (مصورة عن السلطانية بإضافة ترقيم ترقيم محمد فؤاد عبد الباقي،الطبعة: الأولى، 1422هـ).

ترجمه.................................

 

برچسب ها : ورقه بن نوفل, بعثت, حراء, خدیجه
نوشته شده توسط : مرتضی رادمهر

یکی از مسائلی که به شدت گریبان‌گیر وهابیت است، مسئله تجسیم و تشبیه خداوند متعال است. تجسیم یعنی اینکه کسی خدا را جسم بداند و تشبیه آن است که بر خلاف آیات قرآنی مثل آیات سوره اخلاص و آیه «لیس کمثله شیء» [شورا/۱۱]  که می‌فرمایند : خداوند همتا و مانند ندارد، کسی اوصاف و افعال خدا را شبیه و مانند مخلوقات بپندارد.

شما هم از کسانی هستید که احیانا دفاعیات وهابیون در این باره را خوانده و یا در شبکه‌های وهابیت شنیده‌اید، شاید از کسانی باشید که می‌گویند: این وهابی‌ها، خودشان می‌گویند، به تجسیم و تشبیه قائل نیستیم؛ شما چرا اصرار دارید که هستند؟ پس خوب است این منظره را بخوانید.

نوشته شده توسط : محمدصالح پُردل
                                                   
دلیل فرار جناب عمربن الخطاب در جنگ احد را زبان هاشمی،مجری و کارشناس شبکه خبیثه کلمه بشنوید جنگی که در آن،علی بن ابیطالب که جان های ما فدای نام او باد،جانانه از رسول خدا صلی الله علیه و آله دفاع می کرد و تا آخرین لحظه با پیامبرص ماند لینک مشاهده کلیپ:http://www.aparat.com/v/N6c8f

 

 
نوشته شده توسط : مولوی
در این کلیپ،ببینید مولوی عبدالحمید،چگونه حقایق واضح و روشن را منکر می شود ایشان در خطبه های نماز جمعه زاهدان،مطالبی را عنوان می کنند که خلاف روایات و کتب معتبر خودشان هست.من که نمی دانم چه بگویم.فقط کلیپ را ببینید و خودتان قضاوت کنید.

 

لینک مشاهده کلیپ  http://www.aparat.com/v/lo96w

 
نوشته شده توسط : مولوی
ابن تیمیه در کتاب خودش مینویسد:

 

أمّا أهل السنة فأصلهم مستقيم مطرد في هذا الباب وأما أنتم فمتناقضون وذلك أن النواصب من الخوارج وغيرهم الذين يكفرون عليا أو يفسقونه أو يشكون في عدالته من المعتزلة والمروانية وغيرهم لو قالوا لكم ما الدليل على إيمان على وإمامته وعدله لم يكن لكم حجة . (1)

راه و روش اهل سنت راه درست و مستقيم در اين باب است (اکثر فرقه ها نظر ايشان را قبول دارند) ؛ اما شما ( شيعه ) پس با هم تناقض داريد ؛ و دليل آن اين است که خوارج و غير ايشان از کساني که علي را کافر مي دانند يا فاسق مي دانند ، يا معتزلي ها و مرواني ها که در عدالت او شک مي کنند ، و غير ايشان ، اگر به شما بگويند که دليل بر ايمان علي و امام بودن او و عدالت او چيست ، دليلي نخواهيد داشت .

 

نوشته شده توسط : مرتضی رادمهر


تعداد بازدید از این مطلب: 240
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به نام خالق هستی سلام خوش اومدید به وبلاگ خودتون در صورت تمایل می توانید لینک کنید منتظر انتقاد و پیشنهاد های شما هستم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود